Odysseus
V adaptaci románu Jamese Joyce židovský inzertní akvizitér Bloom během čtyřiadvaceti hodin bloudění po irském Dublinu prožívá i komentuje malicherné stránky lidské existence i její věčný mýtický rozměr. Zajímavý pokus hledat výrazové filmové prostředky adekvátní literární předloze získal nominaci na Oscara za scénář.