Příběh z Tokia
Snímek o jedné nevydařené návštěvě starých rodičů u časově zaneprázdněných potomků je bezesporu kvintesencí Ozuova díla, v jehož rámci nejpřesvědčivěji vypovídá o generačním zlomu, ztrátě povinné úcty dětí k rodičům a frenetickém vnějším světě, stojícím v kontrastu k vnitřní kráse a klidu, jež není snadné si uchovat.