Bellissima
Matka patnáctileté Marysy se s obrovským nasazením snaží zajistit své dceři kariéru topmodelky. Shání známosti, stane se milenkou agenturního fotografa. Marysa se vzpírá, nicméně matka dosáhne svého. Titul odkazuje ke slavnému Viscontiho filmu, z něhož přejímá téma mateřské pošetilosti.
Ctižádostivá, ještě mladá a pohledná matka patnáctileté Marysy chce zajistit své půvabné dceři lepší budoucnost - snaží se prosadit ji jako topmodelku. Svým způsobem si tak kompenzuje vlastní nenaplněné ambice. Sází především na Marysiny dlouhé vlasy. S mimořádnou energií se pouští do naplnění svého snu. Shání patřičné známosti, ponižuje se, dceru doslova terorizuje svými nároky. Ta však po kariéře modelky neprahne a jen s přemáháním se podvoluje matčině tyranii. Porozumění nachází u nekonvenčního páru v sousedství, kde zažije milostné zasvěcení. V předvečer rozhodující přehlídky si ze vzdoru ustřihne vlasy, nicméně nezdolná matka si poradí i s touto situací. Ostatně dceřin úspěch si pojistila i u mladého fotografa, stala se jeho milenkou. Vztah nezůstal bez následků a ona otěhotněla. Marysa se nakonec i proti své vůli stává exkluzivní, dobře placenou modelkou, žádanou v cizině. Titul odkazuje ke slavnému Viscontiho filmu, z něhož přejímá téma mateřské pošetilosti. Zdůrazněny jsou přirozeně polské reálie a sociální a mentální aspekty aktuální společenské transformace.