Ida
Rok 1962, Polsko. Anna, krásná osmnáctiletá dívka, se v klášteře připravuje na řádový slib. Předtím by se však měla setkat se svou jedinou žijící příbuznou – matčinou sestrou Wandou. Dvě zcela odlišné ženy se společně vydají na cestu za rodinnou minulostí a naplněním vlastního osudu. Černobílý, vizuálně uhrančivý snímek nahlíží do nitra tápajících postav.
Rok 1962, Polsko. Anna je krásná osmnáctiletá dívka, která se v klášteře, ve kterém žije od doby, co osiřela, připravuje na řádový slib. Představená kláštera jí sdělí, že před jeho přijetím by se měla setkat se svou jedinou žijící příbuznou – matčinou sestrou Wandou. Dvě zcela odlišné ženy se společně vydají na cestu za rodinnou minulostí a naplněním vlastního osudu. Černobílý, vizuálně působivý snímek s přesností, hloubkou a nesmírnou lidskostí nahlíží do nitra tápajících a nejednoznačných postav, jejichž duše se s obrovskou silou zrcadlí v tvářích obou hereček. Jeden z nejosobitějších britských režisérů polského původu Pawel Pawlikowski o vzniku filmu říká: „Chtěl jsem natočit film o historii, který by nebyl historickým filmem; snímek, který je morální, ale nepřináší návod k poučení. Vyprávět příběh, ve kterém každá z postav má své důvody, zkrátka příběh bližší poezii než próze."