Tiché místo na venkově
Stižen tvůrčí krizí uchyluje se zavedený abstraktní malíř Leonardo (Franco Nero) do opuštěné starobylé vily, kterou mu obstará milenka a obchodnice s uměním Flavia (Vanessa Redgraveová). Dobrovolnou samotu však záhy narušuje podivná spolubydlící. Hypnotická vizuální mozaika a zároveň brilantní studie šílenství je Petriho nejexperimentálnějším filmem.
Ve snaze překonat tvůrčí krizi nalézá zavedený abstraktní malíř Leonardo (Franco Nero) azyl v opuštěné starobylé vile, kterou mu pomůže obstarat jeho milenka Flavia, obchodnice s uměním (Vanessa Redgraveová). Umělec s narušenou duševní rovnováhou propadne představám až na hranici posedlosti o podivné spolubydlící, kterou je duch sedmnáctileté komtesy, údajně nymfomanky, zavražděné za války. Stejně jako v ostatních filmech si i v této brilantní studii prohlubujícího se šílenství Petri vybírá modelový příběh, na kterém s razancí a svébytnou poetikou „žaluje" společenské zlořády. V hypnotické vizuální mozaice, skvěle nasnímané Luigim Kuveillerem (Stříbrný medvěd na Berlinale 1969), která je Petriho zřejmě nejexperimentálnějším snímkem, ironizuje konzumní společnost a umělcovo dilema tváří v tvář komerčnímu úspěchu. Horečnatě a za vyhroceně expresivního použití barev přemítá o identitě, sexu a smrti, o moderní schizofrenii a odcizení. Ani zde nenudí tezemi, nýbrž baví svým groteskně hororovým atakem a nutí diváka prožívat tenzi až do krajnosti. Moderní umění bylo Petriho vášní a hobby, pro potřeby filmu si objednal u tehdy vyhledávaného popartového malíře Jima Dinea vyhotovení série abstraktních obrazů.