Zawana vstupuje do barmského kláštera pln pochyb a nejistoty, které pramení nejen z jeho mladého věku. Když ale onemocní představený U Dahma, chytne se mladík nečekané výzvy. Citlivý a v jedinečném prostředí se odehrávající film vznikl v barmsko-české koprodukci.
Před dospívajícím Zawanou se vyzývavě větví cesty, jimiž by se mohl v životě vydat. Mladík vstupuje do malého vesnického kláštera kdesi v Barmě, který vede mnich představený U Dahma. Zawana i jiní novicové jsou však v souladu se svým věkem hraví a vzpurní a zákonitostem mnišského roucha se podvolují jen obtížně. Když ale U Dahma, který nemá chod kláštera v rukou úplně nejpevněji, onemocní, pochopí mladý muž, že možná nastal moment, kdy je třeba na některou z cest opravdu rázně vykročit a poddat se škole života. Nejen proto, že odchod představeného by mohl znamenat i zánik samotného kláštera. Komorní snímek dokáže nejen vtáhnout do jedinečného prostředí, ale bez nadbytečných slov a s univerzální srozumitelností vykreslit citlivé, ba zlomové životní období hrdinů. V příběhu nechává stranou meditace a nesoustředí se ani tak na spiritualitu, jako na obecně platné hodnoty i touhy, jejichž naplnění je samo o sobě nesnadnou výzvou.