Věčný svit neposkvrněné mysli
„Jak bláznivý vestálčin úděl je, na svět zapomene, a na ni zase svět. Neposkvrněné mysli věčný svit! Modlitby její vyslyšeny, přání umí se zbýt." Kultovní snímek Michela Gondryho vypráví příběh lásky Joela a Clementine, tak osudové, že ji neumí překonat ani nejmodernější věda. Smršť vizuálních i scenáristických nápadů zve na divokou jízdou tajemnými zákoutími jedné láskou poskvrněné mysli.
„Jak bláznivý vestálčin úděl je, na svět zapomene, a na ni zase svět. Neposkvrněné mysli věčný svit! Modlitby její vyslyšeny, přání umí se zbýt." Tímto citátem Alexandra Popea popisuje své pocity asistentka ve firmě, kde se klienti zbavují vzpomínek na vše, co je v jejich životě příliš bolestné, ať už je to ztráta domácího mazlíčka, nebo rozchod s životní láskou. I Joel Barish, v jedinečném podání Jima Carreyho, chce zapomenout na milovanou Clementine (Kate Winsletová), excentrickou prodavačku v knihkupectví, která každou novou životní etapu oslaví změnou barvy vlasů na pokud možno ještě křiklavější. Láska je ale silnější než věda a Joelovo vnitřní „já" se rozhodne proces řízené ztráty paměti zvrátit. Ani deset let uplynulých od vzniku kultovního snímku mu neubralo nic na jeho invenčnosti a strhující hravosti. Smršť vizuálních i scenáristických nápadů strhává diváka na divokou jízdu tajemnými zákoutími jedné láskou poskvrněné mysli.