Podle mnohých nejlepší americký film roku 2010 poslal na hvězdnou oběžnou dráhu Jennifer Lawrenceovou, jež získala oscarovou nominaci za ztvárnění sedmnáctileté Ree, vydávající se hledat nezvěstného otce v drsném prostředí missourské vysočiny Ozark. Druhý film talentované Debry Granikové získal v Sundance Velkou cenu poroty a cenu za scénář.
Za předlohu syrového dramatu posloužil stejnojmenný román Daniela Woodrella, který své tvorbě přiřkl žánrové označení „country noir". Hlavní postavou druhého filmu mimořádně talentované režisérky je sedmnáctiletá Ree, starající se o mladší sourozence v podmínkách téměř nuzných. Matka celý den posedává se svěšenýma rukama a nepřítomnou myslí, zatímco otec dává potomkům ještě méně důvodů k radosti zastavením domku, kde rodina přebývá, jako kauce na propuštění z vězení a svým následným zmizením. Jestli jej Ree do týdne nenajde, střecha nad hlavou bude v nenávratnu. Vydává se na nelehkou cestu, na které jí nástrahy klade nejen drsné prostředí missourské vysočiny Ozark, ale především její obyvatelé, zneklidňující horalové vydělávající si na živobytí vařením pervitinu. Podle řady kritiků nejlepší americký film roku 2010 zdobí dvě ceny ze Sundance a čtyři nominace na Oscara, mimo jiné za nejlepší film a herecký výkon pro Jennifer Lawrenceovou.