Scenárista a režisér John Michael McDonagh se dal opět dohromady s Brendanem Gleesonem, hvězdou svého veleúspěšného režijního debutu, černé komedie s názvem Pomáhat a chránit. Tady Gleeson hraje tvrdohlavého irského kněze, kterému jeden z jeho farníků začne vyhrožovat smrtí. Film nabízí sarkasticky pojatou přehlídku maloměstských neřestí, která se nepozorovaně mění v truchlozpěv nad mravně pokleslým světem.
Spolupráce Johna Michaela McDonagha s hercem Brendanem Gleesonem vzbudila nemalý ohlas již v roce 2011 filmem Pomáhat a chránit (The Guard), ale málokdo by se tehdy nadál, jakých hloubek a výšin dosáhnou ve svém příštím společném projektu. Skryt za mřížkou zpovědnice svěřuje muž svému knězi (Gleeson) hrozivé tajemství: v dětství byl pohlavně zneužit a za tento zločin se hodlá pomstít tím nejméně pochopitelným způsobem. „Nemá smysl zabíjet špatného kněze," říká, „zabiju tebe, protože ty jsi nevinný." Odtud se odvíjí jakási existenciální krimi či snad detektivka v duchu Agathy Christie říznutá Hitchcockovým Zpovídám se, v níž sledujeme kněze obhospodařujícího jemu svěřené ovečky v jedné irské přímořské vesničce. Zatímco mu kdesi tiše odtikává jeho sedmidenní lhůta, kněz při svých obchůzkách zjišťuje, jak je zdejší společenství prosycené zlobou, životním zklamáním a téměř naprostou lhostejností k otázkám víry.