Snowpiercer
Zemí, kterou zachvátila druhá doba ledová, už sedmnáct let projíždí vlak, v němž se tísní několik tisíc přeživších. Na chvostu nikdy nestavícího „sněhoborce" však pomalu dochází trpělivost utlačované lůze. Chris Evans, Tilda Swintonová a John Hurt ve spektakulárním sci-fi thrilleru od autora filmů Vzpomínky na vraždu a Mutant.
Zemí, kterou zachvátila druhá doba ledová, už sedmnáct let projíždí vlak, v němž se tísní několik tisíc přeživších. Na chvostu nikdy nestavícího „sněhoborce" pomalu dochází trpělivost utlačované lůze, které ve svobodném pohybu kupředu a konfrontaci s tajemným stvořitelem expresu Wilfordem brání po zuby ozbrojená malá armáda. Dystopický spektákl natočil jako svůj první anglicky mluvený film korejský mistr artových žánrovek Bong Joon-ho podle francouzského komiksu z roku 1982. Na zrození kasovního trháku s filozofickým podtextem, který byl natočen v barrandovských studiích, se coby autor výpravy velkou měrou podílel český výtvarník a scénograf s mezinárodním renomé Ondřej Nekvasil. Rozličné, leč stoprocentně přesvědčivé a podmanivé herecké obsazení z různých částí vlaku tvoří Chris Evans (Captain America), John Hurt (Sloní muž), Octavia Spencerová (Fruitvale), Song Kang-ho (Mutant), Tilda Swintonová (Orlando) či Ed Harris (Pollock).