Edvard II. nastupuje na anglický trůn a před svou manželkou dává přednost rytíři Piersi Gavestonovi. Ukřivděná královna Izabela se rozhodne situaci změnit. Herci si oblékají současné kostýmy a Annie Lennoxová zpívá píseň na rozloučenou. Postmoderní adaptace divadelní hry Christophera Marlowa dokazuje, jak moc mohou mít historie a současnost společného.
V roce 1307 se vlády nad Anglií ujímá král Edvard II. Jeho nejbližším poradcem a zároveň milencem se stává Piers Gaveston. Královna Izabela se cítí odstrčena nejen z panovníkova lože, ale i od moci, kterou by jako manželka vladaře mohla mít. Spojí se s Rogerem Mortimerem a pomocí promyšlených intrik se snaží Gavestona zbavit. Snímek Edvard II. je adaptací stejnojmenné divadelní hry Christophera Marlowa (1593), která je výjimečná na svou dobu neobvykle otevřeným zobrazením mileneckého vztahu mezi dvěma muži. Režisér Jarman zachoval ve svém zpracování věrnost jazyku alžbětinského divadla, ale zasadil děj hry do holých kulis prázdných ateliérů, herce převlékl do současných kostýmů a na rozloučenou nechal milenecké dvojici zazpívat Annie Lennoxovou. Postmoderní pojetí hry tak neobvykle rezonuje se situací ve Velké Británii na počátku 90. let. Film je uváděn v digitálně restaurované verzi k 20. výročí úmrtí režiséra.