Ta holka ve žlutých botách
Po sebevraždě své sestry odchází Ruth z rodné Anglie do Bombaje hledat svého indického otce, který kdysi rodinu opustil. Tam z nouze přijme místo v pochybném masážním salonu. Když konečně otce objeví, zažije otřes z toho, jaký typ člověka reprezentuje.
Tento film, promítaný též na festivalech v Benátkách a v Torontu, nahlíží na rušný život bombajské spodiny očima cizince. Po sebevraždě sestry odešla Ruth z rodné Británie do Bombaje, aby zde vypátrala svého indického otce, jenž rodinu před lety opustil. Jelikož se jí nedaří získat pracovní povolení, přijímá zaměstnání, které jí načerno obstaral její příživnický, na drogách závislý přítel Prashant, a svým zákazníkům v pochybném masážním salonu nabízí za extra příplatek tzv. šťastné konce. O takto nastřádané úspory ji však připraví místní gangster Chittiappa Gowda, kterému Prashant dluží peníze. Přestože se všemi zneužívaná Ruth nachází ve stavu hlubokého zoufalství, silně pociťovaná existenciální krize ji i nadále nutí pokračovat v hledání otce. Nic ji však nemůže připravit na šok, který ji čeká v momentě, kdy konečně odhalí otcovu pravou totožnost. Indická herečka a dramatička francouzského původu a někdejší Kashyapova životní partnerka Kalki Koechlinová ztvárňuje křehkou, avšak stoicky klidnou Ruth velmi přesvědčivě. Film se otevřeně zabývá tématem pedofilie, v indické kinematografii jinak zcela tabuizovaným. Přestože měl kameraman Rajeev Ravi na natáčení pouhých třináct dní, zdařile evokuje klaustrofobní pocit, jaký u cizinců vyvolává indická metropole. Scénář, na němž se podílela také Koechlinová, vystihuje s nebývalou silou, jaké to je, být mladou nezadanou cizinkou v Bombaji. Je však dost komplexní na to, aby se nespokojil s vyvoláním prostého soucitu s protagonistkou a ukázal, že za část svých potíží si může sama.