Gangy z Wasseypuru
Působivá sága o třech generacích příslušníků uhelných mafií posedlých mstou, zasazená do Džárkhandu v severní Indii, je dosud nepřekonaným vrcholem Kashyapovy tvorby. Film se skvělou hudbou ukazuje na pozadí války gangů sociopolitickou situaci Indie od roku 1941 do současnosti.
Tímto dvoudílným filmem, promítaným v Cannes a na festivalu Sundance, Kashyap upevnil svou pověst špičkového režiséra. Jeho dosud nejuznávanější snímek, epicky rozmáchlé dílo o pomstě, vypráví příběh tří generací uhelné mafie ve státě Džárkhand na severu Indie, v oblasti uhelných dolů. Kashyap se inspiroval slavným Kmotrem, natočil však svůj zcela osobitý film, zaměřený na sociopolitické problémy postkoloniální Indie v letech 1941 až 2009. Za doprovodu skvělé hudby a ironických výpadů směrem k produkci Bollywoodu ukazuje nelítostnou válku uhelných gangů. Kamera působivě zachycuje zjizvenou důlní krajinu i atmosféru lidnatého města a spoluvytváří zběsile dynamické tempo děje. Shahid Khan, jeden z uhelných banditů, je chycen a vypovězen z kraje. Později začne pracovat na šachtě ve Wasseypuru, ale jeho šéf Ramadhir Singh v něm vidí nebezpečí a zavraždí ho, čímž rozpoutá boj mezi klanem Khanů a Qureshiů. Shahidův syn Sardar přísahá, že svého otce pomstí, Ramadhira vyřadí ze hry a smyslem jeho života se stane být nejobávanějším mužem ve Wasseypuru. Protagonistou druhého dílu je Faizal, vnuk Shahida Khana, náruživý kuřák trávy. Zatímco jeho mladší bratři soupeří o moc, on nejprve váhá obléci se do zděděného kabátu neustálého mstění. Když se ale nakonec stane pánem Wasseypuru, oživne v něm stará touha po pomstě a jeho jediným cílem je sprovodit ze světa Ramadhira Singha. Dnešní Wasseypur už ale není jako kdysi držen v šachu pouze rivalskými klany Khanů a Qureshiů. Jejich nenasytnost zplodila novou generaci oportunistů a celé město je teď vtaženo do víru šikanování a pomstychtivosti. Na malém vzorku Indie po získání nezávislosti je tak předvedeno, nakolik je země zamořená ziskuchtivými a prodejnými gangy, které korumpují státní úředníky a páchají všemožné další zlo.