Pomalý vývoj
Čistá utopie, nebo jen mírně přetvořená realita? Ač do jisté míry kopíruje styl a rétoriku zeměpisných filmů, prostupují tímto dílem nečekané inspirační zdroje a nezměrná fantazie. Sugestivní snímek na pomezí sci-fi a etnografického dokumentu přibližuje čtyři specifická místa, čtyři společenství, která byla snad zapomenuta, snad teprve čekají na objevení. Ač pracuje s formou koláže, dociluje autor velmi jednotné nálady, jíž setrvale prosvítá kouzlo z poznávání neznámého. Snímek vznikal na čtyřech lokacích, od Japonska přes Lanzarote a Tuvalu po Velkou Británii.