Budoucí lidstvo
Početná skupina poutníků se pohybuje po kamenité hoře, jejíž nehostinnost ještě podtrhuje zvuk silného větru. Kam míří? A má jejich cesta cíl? Syrový snímek byl inspirován viktoriánským románem E. G. E. Bulwera-Lyttona.
Velká a nepříliš koordinovaná skupina lidí míří vzhůru po mlhou zahaleném kamenitém kopci, ale i směrem opačným, a není jasné, co na tak nehostinném místě dělají. Jejich počet se rozrůstá, okolnosti se ale nevyjasňují a film zůstává znepokojivý ve své neurčitosti. Jsou to poutníci? Jsou snad na útěku? Snímek, v němž štiplavý vítr přehlušuje jakýkoliv projev lidského hlasu, byl pojmenován po viktoriánském románu E. G. E. Bulwera-Lyttona z roku 1870, který pojednává o lidech žijících v hoře a který byl mnohými dlouhé roky považován za literaturu faktu.