Fishtail
Rozjímavá pocta kovbojům z amerického vnitrozemí, natočená na širokoúhlý 16mm film, sleduje plíživou každodennost v životech dvojice moderních rančerů. Meditativní dokumentární western si nás podmaní úchvatnými obrazy nekonečných montanských plání, jakožto i hloubavým komentářem a folkovými songy v neopakovatelném podání Harryho Deana Stantona.
Kdesi v americké Montaně, na pustých planinách rozevírajících se pod majestátními horami, leží zapomenutý ranč Fishtail – výspa civilizace na pokraji divočiny, kde se čas plíží poklidným tempem. Andrew Renzi stvořil ve svém celovečerním debutu rozjímavou poctu současným kovbojům z amerického vnitrozemí. Vizuálně úchvatnou observaci každodenních činností dvou rančerů, kterou natočil na širokoúhlý 16mm filmový materiál, inspirovaly romantizující krajinomalby z 19. století či tvorba Fredericka Wisemana a Alberta Mayslese, slavných představitelů Direct Cinema. Záběry rozlehlých plání, nad nimiž se líné slunce převaluje po jasné obloze, zatímco horký vzduch pomalu víří nad nekonečnými stády dobytka, připomenou i klasické westerny, potažmo pak Malickovu krajinnou meditaci Nebeské dny. Podmanivou atmosféru a jaksi samozřejmou hloubku dodávají snímku komentář a folkové songy v neopakovatelném podání herce a písničkáře Harryho Deana Stantona.