Macondo
Asi těžko natrefíte na dítě, jako je jedenáctiletý Ramasan, když se dostanete do Vídně jen jako turisté. Íránská dokumentaristka Sudabeh Mortezaiová prožívala své dětství střídavě v Teheránu a ve Vídni, proto se ve svém hluboce humánním hraném debutu umí tak dokonale identifikovat s citovými zmatky mladého protagonisty.
Jako turisté asi ve Vídni těžko natrefíte na dítě, jakým je jedenáctiletý Ramasan, kterého dokumentaristka Sudabeh Mortezaiová s empatií pozoruje ve svém hraném debutu. Za takovým typem cizince byste se museli vypravit na předměstí, kde na sídlišti pro imigranty našlo útočiště téměř dva tisíce uprchlíků. Jako Íránka, jež prožívala své dětství střídavě v Teheránu a ve Vídni, se Mortezaiová umí dokonale identifikovat s citovými zmatky malého protagonisty. Přitom na jeho případě dokáže exemplárně ukázat na zkušenosti, jakými procházejí přistěhovalci v Rakousku. Čečenec Ramasan se cítí rozpolcen mezi zvyklostmi, přinesenými z vlasti, a novým prostředím. Někteří z jeho kamarádů se tomuto prostředí mstí za své frustrace třeba tím, že poškrábou drahé auto, vloupají se do areálu, kde jsou pracovně vykořisťovány imigrantské děti, nebo vniknou na oplocené hřiště pro bohaté děti. Film soustředěně sleduje Ramasana, jak se snaží všechny tyto podněty srovnat se svými vnitřními morálními zásadami.