Dobrodružství
Volná adaptace Dostojevského Bílých nocí připomene svou střídmostí spíše Bressonovy Čtyři noci snílka než film, který na stejný námět vytvořil Luchino Visconti. Příběh fascinace osamělého Marata složitou osobností dívky Marijam byl natočen v ulicích současného Almaty, ale jeho melancholickou atmosféru dotvářejí jemné výtvarné i akustické detaily.
Marat je osamělý v soukromí i v zaměstnání nočního hlídače ve firemním komplexu. Jednou večer zahlédne z okna svého působiště dívku stojící dole, jako by na někoho čekala. Když se další den výjev opakuje a Marat je svědkem, jak dívku kdosi napadne, pomůže jí a doprovodí ji domů. Jeho zvědavost je probuzena, tím spíš, když mu dívka jménem Marijam svěří, že každý večer čeká na milence, který by se měl vrátit v těchto dnech. Dívka pak další dny vodí Marata na různá místa ve městě a dostává ho do čím dál větších problémů. Její složitá osobnost ale muže nepřestává přitahovat. Ve své volné adaptaci Dostojevského Bílých nocí volí režisér maximální úspornost a takřka letmými obrazy mnohdy opakovaných situací dosahuje dojmu spirálovité struktury vyprávění. Film je natočen v reálech Almaty, ale dotvářen nenápadnými výtvarnými a akustickými detaily, které dokreslují hrdinovu fascinaci dívkou a dávají příběhu zvláštní melancholickou náladu.