Texaský masakr motorovou pilou
Po čtyřiceti letech se klasická filmová „člověčinka" od režiséra Tobeho Hoopera dočkala nové, restaurované podoby, ve které se promítala i na festivalu v Cannes. Dojímavou klasiku o rodinných hodnotách, dobrém jídle a rozverném tanci s motorovou pilou ve Varech uvádí Festival otrlého diváka.
Klasický snímek Tobeho Hoopera slaví čtyřicet let od svého vzniku. Ještě dnes ale humanistický příběh o rodinném klanu žijícím uprostřed texaské pustiny, který využije návštěvy skupiny výletníků do jejich domu k uspořádání vskutku jedinečné hostiny, dokáže pohnout nejedním okoralým srdéčkem. Hooperův snímek nejen že dává nový význam výrazu „člověčinka", ale zároveň je oslavou fortelného řemesla, zejména skrze dechberoucí taneční kreace jednoho z členů rodiny se symbolem moderního lesnictví, motorovou pilou. Není divu, že tato filmová lahůdka patřičně nabudila chuťové pohárky dramaturgů Festivalu otrlého diváka, který ji před devíti roky hrdě uvedl v české kinopremiéře. Letos ji otrlí dramaturgové představí znovu v rámci svého hostování na MFF v Karlových Varech, tentokrát v restaurované verzi, která se už promítala na festivalu v Cannes, kde ji Nicolas Winding Refn označil za jedno z nejdůležitějších děl, která formovala jeho tvorbu.