Olga
V jemnohumorném a především neokázale pojatém portrétu Olgy Havlové s podtitulem „Zpráva o sledování objekta, který odmítal vypovídat a dělal si, co chtěl" se volně prolínají unikátní archivy a vzpomínky přátel s ukázkami ze složky, kterou si o bývalé první dámě vedla StB.
Po velkém úspěchu snímku Občan Havel se renomovaný dokumentarista Miroslav Janek pustil v pozici režiséra a kameramana do portrétu bývalé první dámy Olgy Havlové. Snímek s podtitulem Zpráva o sledování objekta, který odmítal vypovídat a dělal si, co chtěl není a ani nemá být vyčerpávajícím popisem života Olgy Havlové s důrazem na chronologickou posloupnost a přesnost biografických dat. Režisér Janek nechává spíše volně promlouvat dosud nezveřejněné archivní záběry i fotografie a klade důraz na zachycení ducha tehdejší doby a civilní stránku Olgy Havlové. Často úsměvně pojaté vzpomínky známých a přátel se zde zajímavě prolínají s ukázkami ze složky, kterou si na ni vedla StB. Osobitě pojatý a velezkušenou Toničkou Jankovou invenčně sestříhaný snímek nabízí věcný, jemnohumorný, upřímný a především neokázalý portrét výjimečné osobnosti, která by se 11. července 2014 dožila 81 let, a činí tak navíc způsobem, který by jistě preferovala i Olga Havlová.