Po portrétu Věry Čáslavské se naše přední dokumentaristka Olga Sommerová rozhodla natočit snímek o další mimořádné ženě, jejíž pohnutý osud byl do značné míry ovlivněn zvůlí komunistické moci, trojnásobné držitelce Zlatého slavíka, mluvčí Charty 77 a nositelce francouzského Řádu čestné legie Martě Kubišové.
Po portrétu nejúspěšnější československé sportovkyně všech dob Věry Čáslavské se naše přední dokumentaristka Olga Sommerová rozhodla natočit snímek o další mimořádné ženě, jejíž pohnutý osud byl do značné míry ovlivněn zvůlí komunistické moci, Martě Kubišové. Hvězdnou kariéru talentované zpěvačky a trojnásobné držitelky Zlatého slavíka ukončila okupace Československa v roce 1968. V roce 1977 pak Marta Kubišová podepsala Chartu 77 a stala se i její mluvčí, kvůli čemuž začala být šikanována Státní bezpečností. Po dvacetiletém vynuceném mlčení se ale dočkala velkolepého comebacku během sametové revoluce. Olga Sommerová mapuje klíčové události ze soukromého, pěveckého i disidentského života Marty Kubišové prostřednictvím filmových archivů a rozhovorů s jejími přáteli, např. Danou Němcovou, Pavlem Kohoutem či Jaroslavem Hutkou. Ve filmu zazní i zbrusu nová píseň, kterou společně s Martou Kubišovou nazpívala Aneta Langerová.