Hany
Jen pro tu dnešní noc stojí za to žít. „Jsme na počátku nové doby. Doby chaosu, nepřehledného strachu, jehož původ neznáme," říká Michal Samir, režisér ambiciózního filmu Hany. Ten pojal jako stylovou výzvu a rozhodl se jej komponovat do pouhých několika záběrů, respektive dvou dlouhých, přiznaně oddělených sekvencí. V těch precizně diriguje desítky herců a navádí pohyby kamery, čímž dociluje celkově omamného zážitku, jímž navíc prostupují závažná témata dotýkající se současné, mnohdy tápající generace. Její svět je zde vykreslen jako plný možností, jichž se ale hrdinové, které vnější podněty možná až příliš zahlcují, paradoxně nedokážou chopit. Patosu prostý snímek je zajímavou anatomií života ve večerním baru blíže neurčeného, ale rozhodně povědomého města, mezi jehož obyvateli je vždy něco nevyřčeného, co budí nejistotu a někdy i strach. Snímek však nabízí ještě mnohem širší spektrum emocí a úvah.