Život Rogera Eberta
Dokumentární portrét loni zesnulého Rogera Eberta, nejslavnějšího amerického filmového kritika a vůbec prvního držitele Pulitzerovy ceny ve svém oboru, který v roce 2002 navštívil MFF KV coby člen hlavní poroty.
Rok 2002 zůstane v historii karlovarského festivalu spojen především s osobou amerického filmového kritika Rogera Eberta, který tehdy zasedl v hlavní porotě. Letošní festival nabídne s tímto držitelem Pulitzerovy ceny emotivní a v mnoha směrech objevné setkání po dvanácti letech, a to prostřednictvím dokumentárního portrétu, který měl premiéru na lednovém festivalu Sundance, tedy necelý rok po Ebertově smrti. Steve James, inspirován jeho knihou Life Itself, se v něm věnuje všem podstatným kapitolám života nejvlivnějšího amerického publicisty, ať už v Chicago Sun-Times, v televizi, nebo na sklonku života především na internetu. Nevyhýbá se však ani temnějším kapitolám, jako je boj se závislostí na alkoholu či dlouhotrvající a často nemilosrdné střety s kolegou Genem Siskelem, s nímž se dělil o slávu a soupeřil o náklonnost diváků televizní show.