Po letech strávených domácím studiem se invalidní Lena s nadšením vrací do školy. Přístup učitelek, které mají žáky ve speciální třídě na starosti, jí však brzy přináší kruté rozčarování. Debutující Ivan I. Tverdovskij bez příkras a maximálně věrohodně na plátně rozehrává drama nerovného boje jednotlivce se zkostnatělou institucí, lidskými předsudky a se společností, která těm, kdo se odlišují, hází klacky pod nohy.