Smutek bez konce
Cheba a Ángeles Miguel otěhotněly se stejným mužem. Ať už se rozhodnou vyřešit dilema nechtěného mateřství jakkoli, jejich životy zůstanou navždy poznamenány intenzivní přítomností vleklého smutku... Druhý film talentovaného režiséra odráží v sugestivním příběhu osudy stovek mexických venkovských žen, které se musely rozhodnout mezi svým dítětem a svým partnerem.
Jestliže v režisérově prvotině Spirála odcházejí muži od svých žen s přáním vylepšit svou ekonomickou situaci a neuvědomují si, že ničí to, co chtějí zachránit, ve filmu Smutek bez konce po návratu zjišťují, že už nic není jako dříve. Chebu zradil manžel dvakrát: když ji opustil kvůli výdělku, a pak když se vrátil. V době jeho nepřítomnosti otěhotněla se stejným mužem jako další z místních žen, Ángeles Miguel. V prostředí, v němž chybí láska i soucit, nyní stojí obě ženy před drastickou volbou: opustit své děti, nebo své partnery? V izolaci marginálního regionu, mezi obřími kaktusy a pouští rozehrává režisér metaforický příběh postav, ponořených do trýznivého čekání na příležitost: „Když jsem točil svůj první film v Oaxace, viděl jsem spoustu dětí žijících jen s prarodiči, protože je matky opustily kvůli partnerovi. Chtěl jsem se proto podívat na tento problém očima žen, snažících se pro sebe vybojovat kousek štěstí, a zároveň ukázat, jak je tento boj marný: protože tyto ženy nakonec podlehnou nemoci duše, zvané tirisia."