Nejistý
Aniž by si vůbec všímal rozdílností v barvě pleti, nabízí multietnický debut francouzské režisérky Marianne Tardieuové svěží a empatický vhled do vnitřních nejistot maloměstského hlídače (Reda Kateb), imigranta ze Středního východu, který usiluje o zlepšení svého sociálního postavení. Jedno špatné rozhodnutí všechno ohrozí, včetně romance s dívkou ze sousedství (Adèle Exarchopoulosová).
Aniž by si vůbec všímal rozdílností v barvě pleti, nabízí multietnický debut francouzské režisérky Marianne Tardieuové svěží a empatický vhled do vnitřních nejistot maloměstského hlídače (Reda Kateb), imigranta ze Středního východu, který usiluje o zlepšení svého sociálního postavení. Role jako tato je velkým posunem pro charakterního herce Reda Kateba, který zůstal v paměti jako vězeň visící za zápěstí v úvodní scéně akčního dramatu Zero Dark Thirty (30 minut po půlnoci, 2012). Tady má Kateb složitější úkol: musí vyhlížet sympaticky a zároveň poněkud hrozivě, obojího tak přiměřeně, aby jeho nová přítelkyně (Adèle Exarchopoulosová) mohla v duchu přemýšlet, jestli jí jeho nátura vůbec vyhovuje. Ačkoliv se příběh odehrává v Bretani, mohl by být umístěn prakticky na jakékoliv předměstí, natolik jsou pocity a problémy, jimiž se zabývá, univerzální. Jde zejména o těžkosti, jimž čelí ten, kdo se musí živit poctivě, zatímco jeho vrstevníci hledají, jak si zkrátit cestu za kariérou, a také o nesení následků za chybu v úsudku, která hrozí zničit všechny naděje na postup.