Leviatan
Nový film jednoho z nejvýznamnějších současných ruských tvůrců se odehrává na severozápadním výběžku země, blízko hranic s Finskem. Na skalnatém břehu stojí usedlost, kde žije Kolja se svou druhou ženou a synkem z prvního manželství. Spor se starostou nedalekého města, který chce dům i pozemek koupit, má Koljovi pomoci řešit právník z Moskvy, někdejší kamarád. Koljovo odhodlání bránit se nátlaku spekulanta přinese tragické důsledky. Deprimující obraz nadvlády mocných v dnešním Rusku, stejně cynických a krutých jako kdysi, jenom se opírajících o jiné zázemí, ústí v beznaděj a bezvýchodnost i v osobním životě postav. Jejich osud jako by předznamenávaly záběry devastovaného přístavu s troskami lodí a z vody vyčnívající kostrou velryby, nicméně ve filmu nechybí ani momenty sarkasmu a černého humoru, prostřednictvím něhož scénář Olega Něgina a Andreje Zvjaginceva bez obalu charakterizuje prohnilost systému vládnutí.