Čekání na srpen
V životech sedmi rumunských sourozenců se rozprostřelo pochmurné bezčasí. Jejich matka odcestovala za prací do Itálie a celou tíži péče o domácnost vložila na patnáctiletou Georgianu. V poetickém duchu, s citem pro detail a atmosféru vykresluje debutující režisérka úskalí, která na děti během předčasné zkoušky dospělosti číhají.
V životech sedmi rumunských sourozenců se rozprostřelo pochmurné bezčasí. Jejich matka odcestovala za prací do Itálie a celou tíži péče o domácnost vložila na patnáctiletou Georgianu. Mladé dívce nechybí odhodlání, v několika nadcházejících měsících se však bude muset potýkat nejenom s komplikovanými povahami bratrů a sester, ale i s vlastními slabostmi, které na ni během předčasné zkoušky dospělosti číhají. Debutující režisérka se v tématu inspirovala vlastním dětstvím, kdy ji rodiče zanechali na celý rok v komunistickém Rumunsku, zatímco sami usilovali o azyl v Belgii. Ve svém intimním a zároveň citlivém snímku se soustřeďuje na omezené množství dějových situací. O to více nás překvapí, jak širokou škálu emocí se jí podařilo zachytit. V poetickém duchu, s citem pro detail a atmosféru vypráví jedním dechem konkrétní osudy i obecný příběh z dnešního Rumunska, kde už nejsou rodiny narušovány tlaky politickými, ale ekonomickými.