Malé nehody
Jaké to je, být jediným přeživším tragédie v dole? A jak se vyrovnat s tím, že váš táta takové štěstí neměl a vy se nadto musíte starat o bratra s Downovým syndromem? A možná jste manželkou předáka z dolů, který je podezříván ze zavinění tragédie. Do amerického maloměsta zasazené pochmurné drama talentované debutantky si odbylo světovou premiéru na lednovém Sundance.
„Malá města jsou mikrokosmem Ameriky," říká scenáristka a režisérka Sara Colangelová. „Pro naši kulturu a dějiny jsou zcela zásadní. Lidé na sebe mnohem více spoléhají, nikdy nezapomeneš, že jsi součástí komunity." Svůj debut zasadila talentovaná autorka do hornického městečka uprostřed Apalačského pohoří, zasaženého tragickým neštěstím. Skličující smutek, jenž před nedávnem zasáhl obyvatele, prohloubí náhlé zmizení dospívajícího chlapce. Jediný přeživší horník Amos, chlapec Owen, kterému v dole zahynul otec, a osamělá Diana, jejíž muž možná za tragédii nese zodpovědnost, jsou postavy spojené sítí bolestných lží a tíživých tajemství. V citlivém a upřímném zamyšlení nad vinou a svědomím excelují Boyd Holbrook, Jacob Lofland a Elizabeth Banksová. Na základě úspěšného stejnojmenného krátkometrážního snímku byla filmařka pozvána k účasti na scenáristickém workshopu pořádaném Sundance institutem, který stál u zrodu jejího prvního celovečerního filmu.