Takoví jsme byli
Vlna retrofilmů už pomalu opadávala, když se objevil tento Pollackův opus. Na mnohé z nich se dávno zapomnělo, zato romance o vztahu Katie a Hubbella se stala evergreenem, na nějž se kdykoliv všichni znovu se zaujetím podívají. Nejen proto, že oba hvězdní představitelé hlavních rolí jsou tady krásní a plni jiskřivého mládí, důvodem je právě tak režisérovo umění přesáhnout zažité tradice tohoto vesměs melodramatického žánru. Předně, Katie není žádná unylá dívenka, ale rázná levicová aktivistka s hlavou plnou radikálních idejí, které jí tam zůstanou pevně usazeny i ve zralém ženském věku. To skrze ni se do filmu dostalo politické téma – takřka třicetiletí společenského dění v USA, od 30. let přes 2. světovou válku až po mccarthismus a léta padesátá. Je tam ale přítomno jen natolik, aby nerušilo zasmušilý podtón emotivního vyprávění o velké lásce Katie k Hubbellovi, jejž od mládí získávala a pro věrnost svému přesvědčení opětovně ztrácela.