Rudl
Malá londýnská továrna zažívá poslední záchvěvy pracovní činnosti, pak už bude vydána napospas času, který její útroby i tak poznamenal. Melancholický a poetický snímek není oslavou lidských dovedností, ale usiluje o vyrovnání se s možností zániku.
„Šlo mi o pronikavý pocit melancholie, ale i pochopení procesu transformace," říká o snímku dokumentujícím zánik malé londýnské továrny Ben Rivers. Ten v detailech i z mírného odstupu sleduje dělníky při práci či posledním označování pracovních lístků v píchačkách, ale snímá též textury předmětů, které někdo zjevně dlouhé roky používal. Co teď s nimi bude? Jsou odsouzeny k nezájmu, podobně jako obrázky modelek, jimiž si zaměstnanci zdobili zdi a pracovní skříňky? Absence živelnosti ale ještě neznamená, že opuštěné věci přestanou být živé.