Zlatá země zaslíbená
Legendární zlatá horečka v povodí řek Klondike a Yukon vyvrcholila před více než sto lety, zraky osamělých dobrodruhů i těžebních firem se však ke kanadské divočině upírají i nadále. K detailům pozorný dokument sleduje, jak se mýtus o romantickém zlatokopectví rozpouští ve všednosti zdejší reality, která je spíše krušná než dobrodružná.
Od vypuknutí legendární zlaté horečky v povodí řek Klondike a Yukon už uplynulo více než sto let. Desítky tisíc natěšených podnikavců se tehdy vydaly do panenské přírody severozápadní Kanady. V zapadlém regionu u hranic s Aljaškou se však poštěstilo jen některým z nich. Přestože dychtivost takových hledačů již dávno opadla, blyštivý kov dodnes představuje vyhledávanou komoditu, zejména ve chvílích ekonomické nestability. A tak ať jde o obživu, nebo životní styl, toužebné pohledy se k chladnému severu upírají nadále. Zkušený rakouský dokumentarista pozorně sleduje všední současnost v okolí Dawson City, bývalé Mekky zlatokopů. Náhlé zbohatnutí už rozhodně není běžné, whisky proudem neteče, životy jsou tu spíše krušné než dobrodružné. Zatímco se promrzlou zemí kanadské divočiny prohrabují osamělí dobrodruzi s krumpáčem a lopatou i buldozery vlastněné těžebními firmami, tradiční mýtus romantického zlatokopectví se rozplývá.