Dehet a peří
Film odkazuje názvem k veřejnému trestu užívanému ve středověku: obrazně je potrestán Christian za podvody, jichž se dopustil na spoluobčanech. Ironizující moralita se odehrává v ospalém venkovském městečku, jehož rituály zachycuje Pascal Rabaté stejně výstižně jako v předchozích Prázdninách u moře (cena za režii na MFF KV 2011).
Nezvyklým názvem odkazuje příběh nápravy ústřední postavy k veřejnému trestu užívanému ve středověku: viník se pomazal dehtem a obalil peřím. Obrazně potrestán je v tomto případě rozvedený Christian, který se dosud potácel mezi svým životem ztroskotance bezohledného k okolí a touhou jít příkladem dospívající dcerce, případně najít nový vztah. Pascal Rabaté i v této ironizující moralitě, situované do venkovského městečka s jeho nudou a rituály středních vrstev, vynalézavě řeší jednotlivé výjevy optikou připomínající jeho předchozí Prázdniny u moře, za něž získal cenu za režii v Karlových Varech 2011. Jisté divadelní stylizaci je podřízen i herecký projev představitelů: Christiana ztvárnil ve Francii velice populární Sami Bouajila, herec s tuniskými kořeny, dobře známá je také Isabelle Carréová, které režisér v roli Christiny, jež se stane světlým bodem existence mrzoutského hrdiny, poskytl možnost využít v době natáčení vlastního těhotenství.