Co děláme v temnotách
Natáčení některých filmů bývá poněkud dobrodružnější. Pokud se třeba rozhodnete vytvořit dokument o upírech, je dobré mít jejich slib, že vás nevysají, a pro jistotu není od věci nesundávat z krku krucifix. Viago, Deacon a Vladislav spolu nenápadně žijí ve starém domě, ve sklepě pak vegetuje ještě Petyr, na němž se věk už, pravda, poněkud podepsal. Některým z nich táhne na čtyři sta let, přesto ale mají móresy puberťáků i jejich náladovost. A taky je trápí, že je nechtějí pouštět do tanečních klubů. Možná ale pomůže nový kamarád Stu – člověk, jemuž se rozhodnou ponechat krev v žilách. Dějinami upírského mýtu poučený i bezuzdnou fantazií poháněný snímek vtipně uzpůsobuje po staletí neměnné zákonitosti upírského života pro současnou dobu a baví stejně tak situačním humorem jako pomrkáváním na spřízněné duše. Pití krve může být někdy celkem špinavá kratochvíle, za všechna ta staletí ale neztratilo nic na své atraktivnosti.