Maria Stock
Luxusní auto přiváží mladého Milana do zapomenuté vsi, která se neustále topí v mlze. Za zádumčivostí jejích obyvatel ale nestojí jen počasí. Začínají tři týdny, které dost možná změní mladíkův život. Náladotvorný snímek patří mezi nejvýraznější absolventské tituly vzešlé v posledních letech z FAMU.
Když Milan přijíždí ze zjevně jiné reality do zapomenuté vesnice a tamních ruin kostela, dost možná ještě netuší, jaký význam pro něj nadcházející čas bude mít. Není to jen setkání se zrzavou Hildou, které zbystří mladíkovy smysly a dívce, žijící se zádumčivým otcem, možná pomůže k nalezení někoho opravdu blízkého. Výtvarně propracovaný, v náladě sugestivní a takřka mystický film pracuje s jedinečným prostředím místa jako z jiného světa. To je zdrojem mnoha poznání, která jsou spojena s nezměrnou přitažlivostí, ale i tušeným nebezpečím.