Timbuktu
Timbuktu je ztichlým městem ovládaným islámskými fundamentalisty. Pro Kidana, žijícího poklidně s rodinou stranou města, se vše změní ve chvíli, kdy omylem zabije místního rybáře. Ve vizuálně uhrančivém a sugestivním filmu zvolil Sissako osobitý styl vyprávění, ve kterém mísí absurdní humor s tragickými momenty a podává nekompromisní svědectví o náboženském fanatismu, zlobě a touze po moci.
Timbuktu zcela ztichlo, ulice jsou prázdné, dveře domů zavřené, sousedé se neschází na besedu, dokonce je zakázáno kouřit. Nedaleko města ovládaného skupinou islámských fundamentalistů žije poklidně na dunách Kidane s ženou Satimou, dcerou Toyou a 12letým Issanem, který se stará o stádo krav. Zdánlivý klid jejich života je narušen ve chvíli, kdy Kidane omylem zabije rybáře Amadoua a musí čelit nově zavedeným pravidlům. Ve vizuálně uhrančivém a sugestivním filmu zvolil Sissako svébytný styl vyprávění, ve kterém mísí absurdní humor s tragickými momenty. Spojil zkušené herce (často v záporných rolích) s neherci a podal nekompromisní svědectví o náboženském fanatismu, zlobě a touze po moci. Film je volně inspirován skutečnou událostí, kdy v roce 2012 došlo v městečku Aguelhok k ukamenování muže a ženy proto, že spolu žili a měli děti, aniž byli řádně sezdáni, a byl právem s velkým ohlasem uveden na MFF v Cannes v hlavní soutěži.