Za tím
Pustá vysokohorská oblast, mladá dvojice vyčerpaná dlouhým putováním, náhodně objevený opuštěný dům a posléze příchod záhadného cizince mluvícího neznámou řečí, to jsou ingredience, z nichž režisér mistrovsky vytváří napětí psychologického dramatu, sevřeného do úzce vymezeného časoprostoru.
Mladá dvojice je už tři měsíce na cestách po pustých vysokých horách, když narazí na opuštěný dům se zásobami jídla i pití. Basile by chtěl po krátkém odpočinku pokračovat dál, vizionářsky totiž hledá Tolkienovo tajné město Gondolin, zatímco Léa se v pohodlném domě hned zabydlí. Dny plynou v příjemném nicnedělání, nicméně úzkostný Basile, pronásledovaný nočními můrami, se strachem pozoruje, jak průsmyk, jímž musí projít, začíná zapadávat sněhem. Jednoho dne do domu přibude ošlehaný muž, lovec a zjevně zkušený chodec těmito drsnými oblastmi, jehož jazyku není rozumět… Trojúhelník postav odříznutých od světa vzbuzuje u diváků mnohá navyklá očekávání dějových zauzlení, ale režisér žádné z nich nenaplní. Prokáže, že i bez nich umí vyvolat krajní napětí, které umocňuje atmosférou všudypřítomného skrytého nebezpečí, budovaného častými zámlkami, dlouhými pohledy na tyčící se horstva a shluky mračen a také zneklidňujícími tóny elektrické kytary.