Sny na sebe často berou velmi konkrétní podobu, přesto bývá jejich filmové zachycení nesmírně ošidné. Ve vizích Šigea Arikawy se do znepokojivého a zároveň vábivého tvaru zhmotňují geometrické, a přece naprosto nepředvídatelné surrealistické vize.
Elegantní a zjitřená výprava za oponu mysli. Sny jsou ve své podstatě unikavé, Šigeo Arikawovi se ale podařilo zachytit nejen tuto vlastnost, ale i jejich vrozenou přitažlivost. Ta zase vychází ze syntézy jejich křehkosti, snoubící se se setrvalou znepokojivostí. Uhrančivé obrazy, tu se závanem povědomé konkrétnosti, většinou překvapivé, vždy přitažlivé, lákají k pojmenování a pochopení. Ve své nejednoznačnosti to ale neumožňují, díky své neodbytnosti se ale znovu a znovu hlásí.