Odborný dohled nad východem slunce
Černobílý snímek ze severních Čech, kde tři bývalí vězni hodlají zúčtovat s novopečeným hostinským, který jim kdysi dávno zkazil životy. Easternová komedie režiséra Pavla Göbla přivádí na plátno saxofonistu kapely PPU Vratislava Brabence, v roli vysloužilého fízla mu pak sekunduje Jiří Lábus.
Režisérův oblíbený Vratislav Brabenec z undergroundové skupiny The Plastic People of the Universe hraje starého saxofonistu, který sice nikdy neměl žádnou pořádnou kapelu, ale ty ostatní nahrával. Kvůli tomu byl za socialismu zavřený. Teď kupuje v severočeském pohraničí polorozpadlý dům, ze kterého plánuje svou životní pomstu. Brzy mu přibývají dva dávní kumpáni v podání amatérských herců Jiřího Vymětala a Joža Polievky. Ani oni nemají srovnaný účet s hospodským (Jiří Lábus), který v místní nálevně čepuje pivo a vesele zapomíná na to, jak hrdiny kdysi trýznil. Snímek je autorským dílem excentrického filmaře a spisovatele Pavla Göbla, který během své kariéry vyzkoušel už režii mikrorozpočtové avantgardy i komerční komedie. Odborný dohled nad východem slunce patří do umělecké části režisérova spektra. Z běžné české produkce se vylamuje syrovými hereckými výkony, černobílým obrazem, ale také výrazným hudebním doprovodem.