Místa
Po triumfu s normalizačním dramatem Pouta obrátil režisér Radim Špaček svou pozornost k devadesátým rokům minulého století. S neokoukanými mladými herci natočil v industriální krajině severních Čech snímek o dvou klucích, kterým začíná být rodné město těsné.
Přemýšlivý Adam a „šoumen“ Marek se pokoušejí porozumět sami sobě a také uniknout nehostinnému světu, který je obklopuje. Z každodenní prázdnoty je vytrhne až Anna, sebevědomá dcera místního mafiána. Zavádí mladíky do světa dospělých, kde je čekají výzvy, které dosud znali nanejvýš ze svých nočních můr. Do hlavních rolí režisér odvážně obsadil dosud neznámé mladé herce, jejichž energie a souhra však činí z Míst výjimečný zážitek. Zatímco před kamerou Špaček experimentoval, ve štábu spolupracoval s prověřeným týmem ze svého předchozího dramatu Pouta. Přestože postavy i doba se od minulého filmu změnily, Špačkův autorský otisk zůstává zřetelný – oba snímky spojuje touha odpoutat se, zde především od rodné hroudy, od rodiny i jejího dědictví a nakonec i od svých vlastních slabostí.