Realita
Kameraman Jason sní o tom, že natočí horor. Producent Bob mu slíbí podporu za jedné podmínky: Jason má 48 hodin na to, aby našel nejdokonalejší výkřik v dějinách filmu. Nejnovější počin francouzského režiséra a hudebníka mísí originálně různé roviny fikce, obrazového záznamu a hudebního doprovodu Philipa Glasse.
Kameraman Jason sní o tom, že natočí horor. Producent Bob mu slíbí podporu za jedné podmínky: Jason má 48 hodin na to, aby našel nejdokonalejší výkřik v dějinách filmu. Francouzský režisér a hudebník Quentin Dupieux vytvořil – opět v kulisách L.A. – protipól k předchozímu „špinavému, hloupému a jednoduchému“ počinu Fízlové, hajzlové (2013). Realita je film „čistý, chytrý a složitý“. Pohrává si s různými rovinami fikce, mísí sen s fantazií, přechází mezi filmem, životem a obskurní „reality“ show. Poměřuje velkolepost 35mm záznamu s obehraností VHS a strohou dokonalostí digitálu. V hudební stopě Dupieux rozkládá a objevně spojuje s obrazem různé části Glassovy Music with Changing Parts. Jeho surreálně minimalistická burleska byla s úspěchem promítána na festivalech v Benátkách, Tokiu a Rotterdamu.