Břečťan
Posádka nákladní lodi už několik měsíců nedostala výplatu. Poté, co loď nabere posily a zamíří pro náklad, obdrží kapitán zprávu, že společnost zbankrotovala a jen co dojedou do přístavu, bude loď zabavena věřiteli. Kapitán propustí celou posádku, vyjma pětice mužů nezbytných k údržbě a chodu lodi, a rozhodne se vyčkávat dalších událostí na širém moři. Nekonečné čekání, tenčící se zásoby potravin a narůstající klaustrofobie rozehrávají trýznivý psychologický boj, který ještě umocní záhadné zmizení jednoho z námořníků. Mimořádně přesvědčivé herecké výkony a citlivě zvídavá kamera Gökhana Tiryakiho (Tenkrát v Anatolii, Zimní spánek) dokázaly z několika postav a jedné lokace vytvořit sugestivní memento počínajícího chaosu. Turecký thriller předkládá obraz nuceného soužití různorodých postav v uzavřeném, přísně strukturovaném společenství, v němž organizace a hierarchie pomalu ztrácí smysl.