Skrytá vada
Pravidelný účastník bojů o Oscary Paul Thomas Anderson jako první filmař na světě našel odvahu zfilmovat některý z vrstevnatých románů Thomase Pynchona. Zdrogovaný noirový příběh Skrytá vada s Joaquinem Phoenixem a s hudbou Jonnyho Greenwooda v mnohém připomíná Andersonovo slavné Hříšné boogie.
Skrytá vada se odehrává v roce 1970, kdy Los Angeles není o nic méně zkažené, zdrogované a zkorumpované než za časů kriminálek Raymonda Chandlera. Larry „Doc“ Sportello (Joaquin Phoenix) se živí jako detektiv a je věčně pod obraz. Za Larrym se zastaví jeho bývalá holka Shasta, která chce zjistit, kam se poděl její milenec, realitní magnát Mickey Wolfmann. Larry se ho vydá hledat, a tak se ocitá na překážkové dráze, kde mu v cestě stojí namachrovaný policajt v podání Joshe Brolina, údajně mrtvý muzikant, neonacistický motorkářský gang i množství exotických dam. Po filmu Až na krev režisér Paul Thomas Anderson ve Skryté vadě podruhé adaptuje těžko uchopitelnou literární látku, tentokrát dílo Thomase Pynchona. Retro náladou tak oživuje ducha svého skvělého Hříšného boogie, snad jen s tím rozdílem, že novinka se odehrává o dekádu dřív. Atmosféru filmu, složeného především z úzkých záběrů, výrazně oživuje hudba Andersonova dlouholetého spolupracovníka Jonnyho Greenwooda ze skupiny Radiohead.