Navždy pannou
Alba Rohrwacherová ztělesňuje v tomto příběhu s podmanivou atmosférou albánskou venkovskou ženu, která podle místní tradice žila po složení přísahy čtrnáct let jako muž a nyní nastupuje na nelehkou cestu znovuzískání své původní identity.
Stoupající zájem o transgenderovou problematiku by sám o sobě dokázal tomuto citlivému a promyšlenému celovečernímu debutu Laury Bispuriové otevřít cestu do artových kin, přestože to není film, který by aktivně propagoval svou aktuálnost. Děj je zasazen do fascinující části albánské společnosti, kde genderová proměna z ženy na muže je tradicí starou jako zdejší sněhem zaváté Dinárské hory. Alba Rohrwacherová v hlavní roli působivě ztvárňuje venkovanku, která se po čtrnácti letech prožitých coby muž vydává na nejistou cestu za znovunabytím své původní identity. V rámci místního zvykového práva kanun se žena může zříci své ženské identity a pod podmínkou slibu čistoty pak vystupovat a žít jako muž. Může se tak vyvázat ze silně podřízené role, kterou jinak kanun ženám předepisuje – svou přísahou však v podstatě vyměňuje jeden soubor sexuálních omezení za jiný.