Záložník z Talleres
Kariéra Patóna, spokojeně ženatého pětatřicetiletého kapitána lokálního fotbalového mužstva, je u konce. Komediálně laděný snímek o tom, jak těžké je činit důležitá rozhodnutí, ač máte po boku milující rodinu i oddané spoluhráče, vtahuje do světa nenápadných hrdinů svou nenásilnou přívětivostí i chytrostí.
Patónovi je 35 let, celý život hrál fotbal za provinční mužstvo, a přestože je šťastně ženatý, blížící se konec sportovní kariéry mu život rozhodí víc, než by si zprvu pomyslel. Změna životního rytmu, který se už nebude odvíjet v souladu s rozpisem ligových zápasů, vnese do každodennosti lokálně oslavovaného, ale jen sotva slavného fotbalisty zmatek. Záložník z Talleres je film zabydlený nedokonalými, ale o to sympatičtějšími hrdiny, a tedy film divácky vděčný, zároveň ale nevyhrocený, jak o tom svědčí i energické, ale nepřepjaté zachycení malých dramat, která přináší každý fotbalový zápas. Penalty se zde proměňují až z dorážek, zranění ze zápasů ani partnerských šarvátek nemají fatální následky. A právě pro absenci laciných zkratek si hrdinové dokážou získat sympatie a film může překročit hranici obyčejné přívětivé komedie. Přirozenou pospolitost hrdinů režisér nachází nejen v rodinném kruhu, ale i ve fotbalovém prostředí nezasaženém honem za penězi.