Koza
Paradokumentární road movie Ivana Ostrochovského o bývalém boxerovi, který naposledy navléká rukavice, aby vydělal přítelkyni na potrat.
Peter „Koza“ Baláž kdysi boxoval na olympiádě. Dnes žije v romském ghettu východoevropského střihu. Když jeho přítelkyně Miša zjistí, že je těhotná, Koza se raduje – rád by měl potomka. Miša už ale jednu dceru má a teď chce jít na potrat. Koza musí sehnat peníze a jedinou šancí je, že se po letech vrátí do ringu. Vyráží proto na úmornou zápasovou šňůru spolu se svým manažerem Zvonkem, který myslí spíš na sebe než na úspěch či zdraví naivního Kozy. Dokumentarista Ivan Ostrochovský natočil nejprve o Kozovi dokument, když jej ale boxer požádal o nějaké peníze, začal s ním připravovat svůj celovečerní debut. Film je výjimečný uvěřitelnými výkony neherců, kdy kromě Kozy se tu objeví třeba olympionik Ján Franek. Scénář se obejde bez sociálních stereotypů a k příběhu ladí i dlouhé záběry na nehostinnou zimní krajinu, v níž se hrdinové rvou o své místo na slunci. Film měl premiéru na festivalu Berlinale.