Fúsi
Fúsi je chlap jako hora. Fúsi je samotář a outsider. Na tanečním kurzu se mu ale zalíbí popelářka Sjofn. Milostný příběh lidí z okraje společnosti od islandského režiséra Dagura Káriho vyhrál na newyorském festivalu Tribeca hned tři ceny.
Pro čtyřicátníka Fúsiho je největší radostí stavět letadýlka a malovat tanky. Na velkém stole pak pečlivě rekonstruuje slavné druhoválečné bitvy. K ostatním radostem světa je tenhle obézní posluchač metalu zcela imunní. Dokonce stále žije se svou matkou. Od jejího přítele pak ale k narozeninám dostane kurz westernových tanců. Fúsimu se nikam nechce, díky špatnému počasí se však seznámí s blonďatou Sjofn, kterou se mu dokonce podaří pozvat do svého oblíbeného thajského bistra. Fúsi plyne v klidném, severském tempu, které nahrává pomalu se vyvíjejícím emocím. Snímek má nádech milostného příběhu, Kári jej však díky preciznímu scénáři drží daleko od prvoplánového kýče. Mnohem spíš mu jde o humanistické poselství, o zachycení života lidí, kteří z toho či onoho důvodu přijali roli společenských outsiderů. Fúsi byl promítán na Berlinale a také získal tři ceny na festivalu Tribeca.