Kouzelný vrch
Kouzelný vrch líčí dobrodružné osudy horolezce a fotografa Adama J. Winklera, který v 80. letech 20. stol. bojoval v Afghánistánu na straně mudžahedínů proti Sovětům. Režisérka použila originální, výtvarně pozoruhodnou techniku animovaných koláží, vycházejících z dobových materiálů.
Film líčí osudy polského fotografa a horolezce Adama J. Winklera (1937–2002), který bojoval v Afghánistánu na straně mudžahedínů proti sovětskému Rusku. Vyprávění formou kombinované techniky použití herců, ale s převažujícími animovanými sekvencemi, je pojato jako dialog Winklera s jeho dcerou Aniou. Vizuálně je založeno na fotografiích a naivistických kresbách Winklera, jež jsou graficky zpracovány v různých stylech: někdy jen skicami, jindy poutavou technikou kvaše nebo akvarelu, místy technikou vycházející z výtvarně upravené a animované herecké akce. V líčení strázní, jež Winkler zažil v bojích, převažují tragické tóny, ale film oživují humorné epizody, jejichž protagonisty jsou koně, ale i koza nebo kočka, jež jednotku provázely. Díky propojení vizuální i zvukové složky s originálním hudebním doprovodem a hlasy předních francouzských umělců divák takřka zapomíná, že se nedívá na hraný film, tak magicky působí dílo, v němž se epická linie prolíná s poetickou obrazností.