Čarodějnice
Píše se rok 1630. Zbožná rodina je vykázána z komunity emigrantů a musí začít budovat nový život v pustých lesích Nové Anglie. Její silná vůle vytvořit uprostřed nevlídné divočiny bezpečné zázemí domova však zdaleka nenese kýžené plody. Záhadné zmizení novorozeněte, které doslova v mžiku zmizí bez jakékoliv stopy, je pouhým začátkem podivných strastí, jež nesou stopy čarodějnického prokletí. Je to pouhá souhra náhod, zákeřný úmysl nadpřirozené bytosti okupující okolní lesy, nebo snad čárám propadla dcera? Nebývale atmosférický a syrový film, který si vedle extatických reakcí odnesl z letošního festivalu Sundance také prestižní cenu za režii, nechává dlouho diváka tápat a plnými doušky zakoušet strasti členů rodiny. Na jeho síle se podepisuje i odhodlání tvůrců poskládat dialogy z autentického jazyka dobových bajek a mýtů. Decimující filmový zážitek spoléhá na pozvolnou, avšak svírající tísnivost, které podlehnou i ostřílení cinefilové.