SIVAS
Příběh o klukovi a jeho psu, který ani omylem nepřipomíná historku o slavné Lassie. Celovečerní debut Kaana Müjdeciho z tvrdé a odlehlé turecké Anatolie získal dvě ceny na festivalu v Benátkách.
S malým Aslanem je těžké vyjít, jak se ostatně patří na kluka, jehož jméno znamená „lev“. Aslan ve svých jedenácti už není ani roztomilým dítětem, jemuž všechno odpustíte, ale ani výrostkem, který by cítil alespoň základní zodpovědnost. Aslan cítí křivdu, když ho učitel ve školním představení Sněhurky obsadí do role trpaslíka. Dočasný klid najde na tradičních zápasech ovčáckých psů, kde uvidí porážku psa Sivase, kterého zhrzený majitel nechá v bahně, aby pošel. Aslan však Sivase zachrání. Nebere ho ale jako kamaráda na život a na smrt, spíš jako prostředek k získání respektu. SIVAS je režijním debutem v Německu usazeného tureckého režiséra Kaana Müjdeciho. Jeho největší předností je schopnost zachytit jednotlivé scény do výmluvných, chytře komponovaných filmových obrazů. SIVAS zaujme též autentickou náladou drsné, zimní Anatolie. Režisérovi se také podařilo film obsadit skvělými dětskými neherci, o psu Sivasovi nemluvě.